لزوم آموزش‌های نوین به عوامل اجرایی گردشگری

آموزش‌های نوین باید به عوامل اجرایی گردشگری تعلیم داده شود.


به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی گیلان، نشست تدوین برنامه ها درخصوص اکوتوریسم تالاب انزلی با حضور گروه جایکا در اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گیلان برگزار شد.

در این نشست رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان به اهمیت توسعه گردشگری در دولت جدید اشاره نمود و اظهار داشت:دولت تدبیر و امید به امر گردشگری بعنوان یکی از بهترین راههای ایجاد رونق اقتصادی و ایجاد مناسبات بین المللی  توجه ویژه ای دارد.

وی تالاب انزلی را جاذبه ای گردشگرپذیر دانست که همه ساله سرمایه بسیاری را به استان وارد می نماید و در این راستا تلاش گروه جایکا برای احیای آن،به توسعه صنعت گردشگری،جذب سرمایه گذاری و همچنین شهرت استان در جهان ختم می شود.

علیزاده بازارهای گردشگری را فرصتی مناسب برای معرفی گیلان به سایر نقاط دانست و تصریح کرد: بیشترین مجاری تورهای گردشگری در تهران تمرکز دارد و این امر به دلیل وجود زیرساخت های زمینی و هوایی در پایتخت است.

وی توانمندسازی دفاتر گردشگری و همچنین آموزش به راهنمایان گردشگری را راهکاری مناسب در توسعه صنعت گردشگری داخلی دانست و تصریح کرد:گروه جایکا با توجه به سوابق درخشان خود می تواند بهترین منبع آموزش های نوین برای عوامل اجرایی صنعت گردشگری باشد.

این مسئول حمایت از راهنمایان تقسیر برای اکوتوریسم تالاب انزلی،حمایت از توسعه مراکز بازدیدکنندگان اطراف تالاب و همچنین حمایت از تبلیغات اکوتوریسم این جاذبه ارزشمند را از اقدامات حمایتی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در امر حفظ و احیای تالاب انزلی دانست.

میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از نمایندگان گروه جایکا خواست تا به منظور افزایش سطح معلومات راهنمایان گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی،جدیدترین اطلاعات و دستاوردهای کسب شده را به طرف ایرانی انعکاس دهند.

علیزاده به گستردگی فعالیت های قابل تعریف از مبدا تا مقصد گردشگری اشاره کرد و گفت:در کنار توجه به جاذبه های گرشگری،توجه به جزئیاتی همچون غذا،صنایع دستی، و فرهنگ و آیین محلی می تواند چالش هایی همچون مهاجرت روستاییان به شهرها،از بین رفتن فرهنگ بومی و در ادامه از بین رفتن میراث کهن را کنترل کنند.

وی استفاده از استراتژی های خاص همچون اطلاع رسانی جامع در بحث گردشگری و توسعه آن را راهکاری مناسب برای معرفی جاذبه ها دانست و از گروه جایکا خواست تا در این امر کمک رسانی کنند.

در ادامه این نشست نمایندگان گروه جایکا هرکدام به بحث و بررسی در خصوص پروژه اکولوژی تالاب انزلی پرداختند.

\n

انتهای پیام/

کد خبر 1393090412